TERSANE İSTANBUL ETKİNLİK ALANI
TASARIM VE YÖNETİM PLANLAMASI
2 Dakikalık Teaser
Hedef
Doğru strateji ve yatırımlar sonucunda aşağıdaki sonuçlar hedeflenmektedir;
- Maksimum doluluk
- Maksimum kârlılık
- Prestij ve marka değeri
- Ziyaretçilerden gelen yaya trafiğini üst seviyelere çıkarıp genel anlamda “Tersane” projesi olarak bundan maksimum düzeyde yararlanmak
- Etkinlikler için gelecek otel müşterilerinden ve dış ziyaretçilerden doğabilecek ekonomiden faydalanmak
- Bilet ve yiyecek-içecek satış rakamlarının yükseltilmesi
- Benzersiz ve prestijli etkinlikler yaparak marka değerinin artırılması
- Marka ve mekan bilinirliğinin; tanınırlık, prestij, itibar ve popülarite gibi tüm kıstaslarda, yurt içi ve yurt dışında yükselmesini sağlamak
- En prestijli markaların hem sponsor olarak, hem kiralama alanında bizi tercih etmesini sağlamak
- Şehrimize ve çevremize güzel içeriklerle kültürel katkı sağlamak ve yaşatmak.
Strateji
Doğru altyapı yatırımı ve tasarımı sayesinde yaratacağımız mekan;
- “En” yüksek kaliteye sahip olmalı
- “En” ileri teknolojiye sahip olmalı
- Kullanımı esnek ve çok amaçlı olmalı
Böylece her türlü etkinlik için organizatörler, sanatçılar ve katılımcılar tarafından tercih edilebilmesini sağlayabiliriz.
Yaratıcı, yenilikçi ve geniş bir içerik programıyla her yaş grubuna ait, çocuklardan büyüklere kadar büyük kitlelere hitap edebilecek programlar ile gündüz ayrı gece ayrı çalışabilen mekan ve alanların tasarlanması.
- Hafta sonu gece müzik etkinlikleri
- Şirket lansmanları
- Kültürel etkinlikler
- Gündüz çocuk etkinlikleri
Esneklik ve Çok Amaçlılık
Etkinlik alanını “çok amaçlılığı” ön planda tutarak tasarlarsak artan fonksiyonellik hareket alanımızı genişletecektir. Bu durum performans ile doğru orantılı olarak ciro ve kar üzerine de olumlu olarak yansıyacaktır.
Yatırımımızı olabildiğince farklı fonksiyonellik ve içerikte kullanılabilecek teknoloji üzerine yapmalıyız.
Örneğin; gece konser veya farklı bir müzik etkinliği için kullanılan altyapı, aynı gün içerisinde gündüz vakti çocuklar için tasarlanmış eğitim içerikli bir etkinlik veya herhangi başka bir kültürel içerikler için de kullanılabilmeli.
Prodüksiyon
Ses - Işık - Dekor
Mekanın çok amaçlı bir şekilde, kaliteli ve eşsiz olarak kullanılabilmesi için gerekli olan teknik ekipmana doğru yatırımın yapılması
Projeksiyon
Projeksiyon teknolojisi ile etkinlik alanının duvarlarına istediğimiz içerikteki görüntüyü yansıtıp katılımcıların verdiği reaksiyonlar ile interaktif hareketlilik sağlanması.
Lazer & Robot
Lazer / Robot teknolojisi ile etkinlik alanının hacminde derinlik ve hareketliliğin geometrik olarak sağlanması
Hologram
Işık gösteri sınıfının en yeni teknolojisiyle kurgulanan ve çok az yerde rastlanabilen Hologram teknolojisi ile etkinlik alanlarına boyut ve hareketlilik katılabilir
Modüler Sahne & Platform
Modüler Tasarım: Parça parça ekleyerek ya da eksilterek kolayca form değiştirebilen tasarımlar.
Doğru tasarım ve teknoloji sayesinde etkinlik alanımızı içerik değişikliklerine daha hızlı ve daha az maliyetle hazırlayabiliriz
Akustik / Ses
Markalar:
- D&B
- L-ACOUSTICS
- LAMBDA LABS
Dekor / Atmosfer
Etkinliğin ana temasına bağlı kalarak her türlü içerik ve konseptte dekor, ambians ve atmosfer tasarlanabilir.
İçerik
Gelir ve Kar oranlarını yüksek tutmak için etkinlik alanlarının gece olduğu kadar gündüzleri de doluluk oranlarını yüksek tutabilmek adına, gündüz içeriklerine de odaklanmalıyız.
- Okul ve eğitim kurumları ile işbirliği içerisinde olarak çocuklar için gündüz eğitim ve eğlence tabanlı aktivitelerin planlanması
Gaming
Günümüzde stadyumları bile doldurabilecek kadar ilgi gören “Gaming” sektörü genç orta ve ileri yaş grubundan herkese hitap etmektedir. Bu alanda öne çıkmayı başarmış çeşitli firmalar ile işbirlikleri yaparak çeşitli aktiviteler tasarlayabiliriz.
Uzay Teması
Jurassic Park Teması
Harry Potter
Karayip Korsanları (Pirates Of The Caribbean)
Hollywood Stüdyo Simülasyonu
Bir çok kişinin içinde yatan oyunculuk ve sahne rüyasını besleyebileceği bir hollywood simülasyonunun (setinin) kurulması
Hazine Avcılığı (Treasure Hunt)
Sokak Performansçısı (Street Performers)
Mid Summer (Yazın en uzun gününün kutlandığı festival)
Kış Festivali, Yılbaşı Geçidi (Merasimi) Mardi Gras (Paskalya)
Su Üstünde Podyum, Haliç (Catwalk On Water, Halich)
Alternatif Projeler/Fikirler
- Müzikal
- Dans (Folk, Anadolu Ateşi vs)
- Cirque de Soleil
- Spor Etkinlikleri
- Hayvanlar Alemi
- Merchandise
- Medya Ve Pazarlama
Radyo & Medya
Having an in-house Radio, Youtube, or other media and content creator platform can have unpredictably large benefits, since good original content has unlimited reach in todays age online share/like culture
As Tersane will be curating a very rich and diverse program of content anyway, it would be easier than usual to leverage these relationships for original media content
A Radio channel or other type of content stream can be a useful playform for informing and engaging with the growing numbers that will follow Tersane and wealth of content curated
- Can Reach +40 spending demographic
- Self Promotion
- Advertising Revenue
- Easy to acquire FM, but not necessary at start
Müzik Etkinlik & Konser
Electronic
- Damian Lazarus
- Peggy Gou
- Tale Of Us
- Dixon
- Clap-tone
- Ricardo Villalobos
- Paul Kalkbrenner
- Black Coffee
- Carl Cox
- Stephen Bodzin
- Bedouin
- Artbat
- Ame
- Nina Kraviz
- Maceo Plex
- Acid Pauli
- Richie Hawtin
- Boris Brejcha
Hybrid
- Nicolas Jaar
- ZHU
- LCD Soundsystem
- Massive Attack
- Chemical Brothers
- Apex Twin
- Fatboy Slim
- Chet Faker
- David August
Acoustic (Live)
- Adele
- Bruno Mars
- Alicia Keys
- Tracy Chapman
- The Hollywood Vampires
- John Legend
- Lana D el Rey
- Dua Lipa
- Robbie Williams
- Sting
Şöhreti ağızdan ağızda yayılan özel partiler ile kökleri çok daha eskiye dayansa da kalabalıklar ile ilk resmi tanışması 2013 yılında Suma Beach ile gerçekleşen Suma, Türkiye’de eşi o güne kadar hiç görülmemiş, özgün özgürlükçü bir eğlence anlayışının yaratıcısıdır.
Suma’nın doğaya ve insana dost, kapsayıcı, eşitlikçi ambiyansı ve tüm duyulara hitab ederken ruhu da güzel ve kaliteli müzik ile besleyen çok yönlü konsepti, Türkiye’ye deneyim odaklı eğlence kültürünü kazandırarak sektörde köklü bir değişiklik sağlamıştır.
Gece klübü,plaj,sörf okulu ve kamp alanları gibi fonksiyonlara sahip olan Suma Beach’i, yine bir gece klübü ve bir yandan da yaratıcı çalışan özgür ruhlar için bir buluşma noktası olan Suma Han ve performans sanatçılarının kendilerini ifade edebilmesi için alan yaratan Studio Suma gibi tamamı büyük bir tutkunun ürünü olan diğer Suma markaları takip etmiştir.
Suma, markası ile özdeşleşen bu özel eğlencenin markanlara değil ruha bağlı olduğına inanır ve kendisini ve her yerde takip eden kalabalık kitlesiyle aynı mutlu titreşimlerde buluşmanın gururunu taşır. Yarattığı özgün ruh ile kürsel çapta tanınan ve her hafta dünyanın dört bir köşesinden yüzlerce kişiyi ağırlayan Suma, yalnızca misafirlerinde değil, sahnesine davet ettiği ünlü sanatçılarda da bir müdavimlik yaratabilen dünyanın sayılı markaları arasındadır.